Nazwa:
|
Menedżer marki (brand manager)
|
Kod:
|
243104
|
Synteza:
|
Odpowiada za budowanie marki i strategii sprzedaży produktów; organizuje i sprawuje nadzór nad kampaniami reklamowymi i akacjami promocyjnymi marki; opracowuje budżety i odpowiada za prawidłową realizację zadań w ramach zaplanowanego budżetu.
|
Zadania zawodowe:
|
opracowywanie strategii rozwoju marek i wprowadzanie na rynek nowych produktów w ramach danej marki;planowanie i realizowanie budżetów marketingowych poszczególnych marek;zarządzanie cyklem życia produktów w ramach określonej kategorii produktowej;monitorowanie i analizowanie danych z rynku oraz badanie rynku ze względu na oczekiwania klientów;opracowywanie nowych strategii sprzedaży odpowiadających na potrzeby klientów oraz zgodnych z aktualnymi trendami na rynku;opracowywanie strategii komunikacji z rynkiem;współpracowanie z firmami zewnętrznymi w ramach budowy i rozwoju marki;prowadzenie monitoringu w zakresie działań marketingowych prowadzonych przez konkurencję;kontrolowanie skuteczności oraz poziomu realizacji projektów marketingowych;budowanie oraz umacnianie w świadomości klientów wizerunku danej marki;prowadzenie kampanii reklamowych i akcji promocyjnych danej marki oraz lansowanie nowych produktów w celu zwiększenia efektywności sprzedaży i rozpoznawalności marki już istniejącej na rynku;sporządzanie raportów produktowych i cenowych;budowanie planów sprzedażowych;uczestniczenie w imprezach branżowych, tj. tragi, konferencje i sympozja krajowe i międzynarodowe;aktywna współpraca z działem produkcji i B+R oraz z działem sprzedaży.
|
Dodatkowe zadania zawodowe:
|
prowadzenie szkoleń zespołów odpowiedzialnych za sprzedaż produktów danej marki;dostarczanie wiedzy eksperckiej w obszarze technicznym oraz technologicznym zarówno wewnątrz organizacji jak i poza nią;nawiązywanie kontaktu i merytoryczna współpraca z klientami firmy.
|